Prečo Google alebo Facebook získavajú bizarné patenty ? (Made in USA)

Spoločnosť Facebook, poskytuje možnosť využívania sociálnej siete približne od roku 2004. Za tento pomerne krátky čas sa jej podarilo získať niekoľko patentov, ktoré prakticky zamedzili vzniku akejkoľvek konkurencie v oblasti online sociálnych sietí, dokonca v niektorých prípadoch ich pridelenie obmedzilo "chod" už existujúcich spoločností.

V prípade niektorých patentov, ktoré ale facebook získal, sa nejedná o inovačné, prevratné, jednienčné, novo-objavené riešenia - čo je na celej veci to najbizarnejšie. Jedná sa o pomerne jednoduché skripty (software), ktoré si dovtedy nikoho nenapadlo ich patentovať, pre ich jednoduchosť, rozšírené a pritom úplne bežné využívanie. Názov patentu spadajúceho do tejto "kategórie" patentov je: "System and Method for Dynamically Providing a News Feed About a User of a Social Network" - resp. dynamické zobrazovanie (generovanie) správ o uživateľoch v sociálnej sieti (teda systém, na ktorom bol založený Twitter).


Ďalší patent, ktorého uznanie doslova eliminovalo konkurenciu, bol pridelený spoločnosti Google. Ide o "Location-Based Advertising", resp. o možnosť reklamy/propagácie, využívajúcej informácie o polohe (mieste).

Absolútnym vrcholom alebo začiatkom konca a tiež zavŕšením uprednostňovania individuálnych záujmov spoločností (na ktorých bude do značnej miery závislá novodobá ekonomika USA) pred morálnymi zásadami a "zdravým rozumom" je nedávne pridelenie patentu resp. získaný trademark pre spoločnosť Facebook na podstatné meno, zložené zo štyroch písmen - "Face".

Po uznaní patentu Facebook okamžite začal ofenzívnym spôsobom vyzývať spoločnosti, v názve ktorých bolo dovtedy obsiahnuté "Face", na jeho úpravu resp. odstránenie. Obeťou tohto v sfére podnikania neakceptovateľného rozhodnutia úradov USA sa stala napr. spoločnosť "Facebakers", ktorá v súčastnosti vystupuje už pod zmeneným názvom "Socialbakers".


Otázka: Ako je možné, že niekomu je ako trademark pridelené tak často používané podstatné meno, zložené zo štyroch písmen, ktoré je len obsiahnuté v názve spoločnosti ?

Pýtam sa, kto bude ďalší ? Ktoré ďalšie "bežné" slová nebudú môcť byť používané v sfére biznisu ? Uznanie trademark-u slova Face sa dá považovať za začiatok tejto paranormality. Môže sa stať, že v roku 2020 bude existovať dlhý zoznam podobne "bežne" používaných slov, ktoré budú vo vlastníctve veľkých spoločností, prevažne - Made in USA samozrejme.

Facebook je len sociálna sieť (ako mnohé iné) - závislá od návštevnosti uživateľov, ktorej základné princípy si nieje možné nijakým spôsobom patentovať, no o možnosti patentovania ne-základných princípov sociálnej siete nás všetkých, (či sa to niekomu páči alebo nie) viackrát presvedčil patentový úrad USA, ktorý nepochybne konal najmä pre dobro spoločností - Made in USA, ako eliminácia vzniku potencionálnej konkurencie v tomto "sociálnom biznise", najmä pre  krajiny mimo Spojených Štátov.

Sociálnu sieť je možné vyvinúť pomerne jednoducho - základnými princípmi programovania. Vznik akéhosi Asia-Book-u, ktorý by mal potenciál pritiahnuť približne 2 miliardy ľudí t.j. 1/3 obyvateľstva, by bez uznania podobných "patentov s jasným zámerom", pripravil USA o veľký biznis.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára