V prípade niektorých patentov, ktoré ale facebook získal, sa nejedná o inovačné, prevratné, jednienčné, novo-objavené riešenia - čo je na celej veci to najbizarnejšie. Jedná sa o pomerne jednoduché skripty (software), ktoré si dovtedy nikoho nenapadlo ich patentovať, pre ich jednoduchosť, rozšírené a pritom úplne bežné využívanie. Názov patentu spadajúceho do tejto "kategórie" patentov je: "System and Method for Dynamically Providing a News Feed About a User of a Social Network" - resp. dynamické zobrazovanie (generovanie) správ o uživateľoch v sociálnej sieti (teda systém, na ktorom bol založený Twitter).
Ďalší patent, ktorého uznanie doslova eliminovalo konkurenciu, bol pridelený spoločnosti Google. Ide o "Location-Based Advertising", resp. o možnosť reklamy/propagácie, využívajúcej informácie o polohe (mieste).
Absolútnym vrcholom alebo začiatkom konca a tiež zavŕšením uprednostňovania individuálnych záujmov spoločností (na ktorých bude do značnej miery závislá novodobá ekonomika USA) pred morálnymi zásadami a "zdravým rozumom" je nedávne pridelenie patentu resp. získaný trademark pre spoločnosť Facebook na podstatné meno, zložené zo štyroch písmen - "Face".
Po uznaní patentu Facebook okamžite začal ofenzívnym spôsobom vyzývať spoločnosti, v názve ktorých bolo dovtedy obsiahnuté "Face", na jeho úpravu resp. odstránenie. Obeťou tohto v sfére podnikania neakceptovateľného rozhodnutia úradov USA sa stala napr. spoločnosť "Facebakers", ktorá v súčastnosti vystupuje už pod zmeneným názvom "Socialbakers".
Otázka: Ako je možné, že niekomu je ako trademark pridelené tak často používané podstatné meno, zložené zo štyroch písmen, ktoré je len obsiahnuté v názve spoločnosti ?
Pýtam sa, kto bude ďalší ? Ktoré ďalšie "bežné" slová nebudú môcť byť používané v sfére biznisu ? Uznanie trademark-u slova Face sa dá považovať za začiatok tejto paranormality. Môže sa stať, že v roku 2020 bude existovať dlhý zoznam podobne "bežne" používaných slov, ktoré budú vo vlastníctve veľkých spoločností, prevažne - Made in USA samozrejme.
Facebook je len sociálna sieť (ako mnohé iné) - závislá od návštevnosti uživateľov, ktorej základné princípy si nieje možné nijakým spôsobom patentovať, no o možnosti patentovania ne-základných princípov sociálnej siete nás všetkých, (či sa to niekomu páči alebo nie) viackrát presvedčil patentový úrad USA, ktorý nepochybne konal najmä pre dobro spoločností - Made in USA, ako eliminácia vzniku potencionálnej konkurencie v tomto "sociálnom biznise", najmä pre krajiny mimo Spojených Štátov.
Sociálnu sieť je možné vyvinúť pomerne jednoducho - základnými princípmi programovania. Vznik akéhosi Asia-Book-u, ktorý by mal potenciál pritiahnuť približne 2 miliardy ľudí t.j. 1/3 obyvateľstva, by bez uznania podobných "patentov s jasným zámerom", pripravil USA o veľký biznis.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára