"Zákon neumožňoval obchodníkom pýtať od dodávateľov dodatočne poplatky napríklad za to, že tovar majú v regáli na lepšom mieste, či za to, že ho propagujú v letákoch. Poplatky tlačili ceny dole, čo niekedy na úkor kvality tovarov vytláčalo slovenských výrobcov. Menší dodávatelia si dodatočné poplatky nemohli dovoliť." pravda.sk
Problém určite nieje v spomínanom zákone. Zákon je možné dokonca označiť ako veľmi vydarený s hľadiska jeho efektivity a účinnosti, nakoľko investovanie finančných prostriedkov do propagácie zo strany výrobcov, sa vo finálnej fáze môže premietnuť len vo výške cien tovarov a reálne znevýhodňuje menších dodávateľov.
Na druhej strane problém Slovenských výrobcov je najmä v nízkej a nedostatočnej kvalite produktov, nízkej úrovni sklonu k inováciám, neefektívnej produkcii a v zlom manažmente podnikov. Toto sú dôvody - spôsobujúce problémy a tak typické pre podniky v rámci Slovenskej Republiky.
Na spomínané faktory však do vekej miery nieje možné vplývať pôsobením zákonov, preto je možné považovať aktuálny "Zákon o reťazcoch" s pohľadu Slovenských výrobcov ako úspešne aplikovaný a "ochranný", ktorý priamo nikoho nezvýhodňuje, ale tiež nikoho priamo nepoškodzuje a v dôsledku jeho aplikácie nedochádza k zvyšovaniu cien tovarov pre investície do propagácie produktov !
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára